fbpx

De voordelen van e-mail automatisering

November 18, 2019
j

Geschreven door: Medina Emperor

Reacties

E-mailautomatiseringsworkflows zijn geautomatiseerde e-mails die worden verzonden om leads warm te houden en er uiteindelijk klanten uit te halen. Ze zijn erg belangrijk als het op inbound marketing aankomt. Dus als je een succesvolle inbound strategie wilt, moet je ze echt gebruiken. Hier zijn een aantal voordelen van e-mail automatisering op een rij.
  1. Automatisch Éen van de grootste voordelen van e-mail workflows is dat ze geautomatiseerd zijn. Nadat je alles hebt opgezet, kan je een trigger kiezen en een workflow bouwen, waarbij je aangeeft op welk moment je welk bericht wilt verzenden.
  2. Leads warm houden E-mail workflows zijn gemaakt om leads warm te houden. Veel bedrijven zetten hun sales afdeling in om zo snel mogelijk contact op te nemen met een lead die binnenkomt, voordat deze koud word. Maar vaak staat iemand die een gratis e-book aanvraagt niet direct te wachten op je telefoontje. Hij wilt de informatie eerst tot zich nemen en alles laten bezinken. Hier komt email automatisering dus bij kijken. Je stuurt om de dag of om de 2 dagen automatisch een mailtje met tips & tricks over het bewuste onderwerp en neemt pas contact op met een lead wanneer deze er ook echt klaar voor is!
  3. Brand awerness Met het sturen van waardevolle en relevante e-mails zullen diegene de je mails ontvangen je bedrijf beter begrijpen en bouw je langzamerhand ook vertrouwen op. Wanneer je naderhand contact opneemt met de contactpersoon weet diegene precies wie je bent, wat je bedrijf inhoud en zullen ze hoogstwaarschijnlijk meer geïnteresseerd zijn in wat jij hebt te zeggen.
  4. Persoonlijk Veel e-mail automatisering tools hebben de optie om een mail te personaliseren. Wij gebruiken bijvoorbeeld Aweber voor onze workflows. In aweber hoef je alleen maar een code achter je begroeting te plaatsen en hij zal hier dan automatisch de naam van je contactpersoon plaatsen. Voorbeeld: Hi {!firstname_fix}, Word: Hi Hans,
  5. Bespaar tijd Dit is vast al wel duidelijk geworden na het eerste voordeel boven aan de pagina ‘automatisch‘. Met emailautomatisering werkend op de achtergrond kun jij je focussen op andere taken. Leads worden automatisch warm gehouden en wanneer zij er klaar voor zijn hoef je het alleen nog maar af te maken door ze bijvoorbeeld een belletje te geven.
  6. Kostenbesparing Doordat je geen sales team nodig hebt die de hele dag cold calls maken bespaar je natuurlijk ook op de kosten. Je kan de warme leads zelf opbellen of je sales team belt ze op wanneer alle e-mails zijn verzonden.
Zoals eerder ook aangegeven gebruiken wij zelf Aweber als email automatisering tool. Om je een nog beter beeld te geven van wat er allemaal mogelijk is met email automatisering kun je hieronder klikken om Aweber gratis voor 30 dagen uit te proberen.

Related Posts

Goed gebruik van video marketing

Goed gebruik van video marketing

Videomarketing Je hebt een bedrijf en wil graag actiever worden op social media, video’s zijn hierbij onmisbaar! Of het nou gaat om een video van 25 seconden of een lange bedrijfsvideo, video marketing mag niet ontbreken in jouw strategie. Ondernemers die geen...

Het digitale kunstwerk van mijn dochter!

Het digitale kunstwerk van mijn dochter!

Het digitale kunstwerk van mijn dochter! De momenten wanneer ik thuis kwam met mijn kunstwerken van de basisschool kan ik me nog goed herinneren. Het was meestal een kleurplaat of een geschreven brief, versierd met glitters en stempels die we maakten voor onze ouders...

Kan Amazon de grootste webshop worden van Nederland?

Kan Amazon de grootste webshop worden van Nederland?

Kan Amazon de grootste webshop worden van Nederland? Amazon.com, opgericht door Jeff Bezos in 1994, een bedrijf dat zich door de jaren heen gevestigd heeft in de e-commerce business en zich richt op het verkopen van goederen op het internet. Ze hebben hun ogen al een...

0 Reacties

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *